بهای مواد خوراکی در ماه رمضان افزایش یافته است

باشندگان ولایت غور می‌گویند هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان، قیمت‌ها در شهر فیروزکوه افزایش داشته و گران فروشی به اوج رسیده است.

آنان می‌گویند که با آمدن ماه مبارک رمضان و گران‌فروشی دکانداران و تجار، مردم نمی‌توانند مواد خوراکی مورد نیازشان را تامین کنند.

عبدالحی تابش، فعال مدنی در غور به خبرگزاری وطن24، گفت که قیمت‌های مواد غذایی در ماه مبارک رمضان با وجود چالش‌های موجود و فقر و بیکاری، افزایش داشته است.

تابش می‌گوید تنها یک کیلو خُرما نسبت به ماه‌های قبل چند درصد افزایش قیمت داشته و اکثر مردم غور توان خرید همین خرما را هم ندارند.

او می‌افزاید همینطور دیگر اقلام مورد نیاز مردم هم با افزایش قیمت روبرو بوده و باشندگان این ولایت با بحران جدی روبرو هستند.

وی از تاجران و سرمایه‌گذاران می‌خواهند تا در ماه مبارک رمضان رعایت نیازمندان را داشته باشند و از احتکار و گران فروشی جلوگیری کنند.

همچنین شماری دیگر از باشندگان غور می‌گویند: همه ساله با آمدن ماه رمضان قیمت مواد اولیه هم به گونه‌ی سرسام‌آوری بلند می‌رود.

به گفته آنان امسال که فقر و بیکاری هم زیاد است توان مردم برای خرید اقلام مورد نیاز به پایین ترین حد ممکن رسیده است.

با این حال، شهردار غور از تلاش‌ها برای جلوگیری از گران فروشی در بازار غور خبر می‌دهد.

به گفته غلام ربانی مجیب، بازار آزاد است و نرخ‌نامه تا کنون تعیین نشده اما صحبت‌ها با تاجران جهت کاهش قیمت‌ها صورت گرفته است.

ولایت غور در غرب کشور یکی از ولایات کوهستانی و دشوارگذار است که باشندگان آن نیازمندی‌های‌شان را از ولایت‌های همجوار وارد می‌کنند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.