بزرگداشت از یک و هزار و پانزدهمین زادروز خواجه عبدالله انصاری در هرات

از یک هزار و پانزدهمین زادروز خواجه عبدالله انصاری در آرامگاه این شخصیت علمی با حضور والی هرات و شماری از فرهنگیان ولایت هرات گرامی داشت شد.

قابل ذکر است که آرامگاه این شخصیت بزرگ کشور در گازرگاه شهر هرات قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، سیدعبدالوحید قتالی، والی هرات گفت: باید زادروز خواجه عبدالله انصار از این با شکوه‌تر برگزار می‌‌شد تا این که همه با شخصیتش بیشتر آشنا شود.

وی بیان داشت بزرگان و فرهنگیان هرات نباید منتظر باشند که سلسله انصاریان از کشورهای دیگر به این ولایت بیایند و محفل‌های بزرگی را در این زمینه برگزار کنند.

او از همه فرهنگیان خواست از امروز تا سال آینده یک آمادگی خوبی برای بهتر برگزار کردن زادروز خواجه عبدالله انصاری روی دست بگیرند.

والی هرات تأکید کرد بعد از این در زادروز این شخصیت بزرگ باید گفتگوهای پژوهشی، علمی و فرهنگی گنجانیده شود.

در همین حال میرمحمد عَلم، مسئول متولی خواجه عبدالله انصار می‌گوید: باید دولت و مؤسسات تلاش کند تا آرامگاه این شخصیت بزرگ علمی و فرهنگی را به خوبی بازسازی کند.

وی یادآور شد به هر اندازه که فرهنگیان و پژوهش گران در مورد کار کردهای خواجه عبدالله انصاری بیشتر فعالیت کنند، مردم داخل کشور و کشورهای منطقه بیشتر آگاهی پیدا می‌کنند.

متولی خواجه عبدالله انصاری در ادامه تأکید کرد گردش گران خارجی همیشه از آرامگاه این مرد بزرگ علمی و فرهنگی بازدید می‌کنند.

از سویی هم جاوید ضرغام، آمر فرهنگ ریاست اطلاعات و فرهنگ هرات هم می‌گوید: در گذشته کارهای زیادی برای باسازی و مرمت کاری آرامگاه خواجه عبدالله انصاری انجام شده است.

وی بیان داشت در گذشته وهم در آینده برنامه‌های مختلفی را برای معرفی بیشتر این شصخیت داشته و دارند.

او گفت قرار است در همین سال روان اداره اطلاعات و فرهنگ هرات یک سمینار بزرگ علمی را تحت نام “سرزمین عرفان و تصوف” برگزار کند که برگرفته از اندیشه‌های خواجه عبدالله انصاری می‌‌‌باشد.

خواجه عبدالله انصاری یکی از شخصیت‌های علمی و پژوهشی قرن پنجم هجری شمسی بوده است.

از این شخصیت بزرگ علمی آثار زیادی بجای مانده و تاکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.