برای 380 خانواده نیازمند دارای کودکان آسیب پذیر کمک شد

ریاست کار و امور اجتماعی هرات به همکاری مؤسسه وارچایلد انگلستان برای 380 خانواده نیازمند و دارای کودکان آسیب پذیر کمک کرد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، عبدالقیوم افغان، رئیس کار و امور اجتماعی هرات می‌‌گوید: این کمک‌‌‌‌ها امروز برای 380 فامیل نیازمند و کودکان رد مرزی توزیع می‌شود.

وی بیان داشت خانواده‌‌ها و کودکانی که این کمک‌‌‌‌ها را دریافت می‌‌‌کنند 280 تن شان از هرات بوده و 100 نفر دیگر آنان هم از ولایت بادغیس می‌‌‌باشد.

او افزود این کمک‌ها شامل یک بسته صحی به همراه 13 هزار و 280 افغانی پول نقد می‌‌باشد.

قابل ذکر است که این بسته‌های صحی کمکی شامل صابون دستشویی، لباس شویی، شامپو، خمیردندان، سطل پلاستکی، کلمن، آفتابه و غیره است.

آقای افغان در ادامه صحبت‌هایش یادآور شد از آغاز سال جاری میلادی تا کنون حدود دو هزار و 500 تن از کودکان رد مرزی وارد هرات شده که توسط اداره کار و امور اجتماعی و مؤسسه وارچایلد کمک شده است.

رئیس کار و امور اجتماعی هرات تأکید کرد کودکان رد مرزی پس از دریافت کمک توسط این اداره و مؤسسه وارچایلد به ولایت‌های شان فرستاده شده است.

در همین حال مونسه حسن زاده، معاون اجتماعی مقام ولایت هرات می‌گوید: اداره محلی هم در تلاش است که برای کمک به کودکان آسیب پذیر توجه مؤسسات را جلب کند.

او علاوه کرد اداره محلی مشکل کودکان رد مرزی را هم با مسئولان مرکزی کشور شریک ساخته و در تلاش حل این چالش‌‌‌ها می‌‌‌باشد.

همه ساله با سرد شدن فصل سرما کودکان بیشتر در معرض آسیب پذیری بوده و این چالش‌‌‌ها همه ساله در هرات تکرر می‌شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.