بازماندگان شهدای مسجد امام زمان(عج) هرات خواهان حمایت هستند

خانواده‌ها و بازماندگان شهدای اخیر مسجد امام زمان(عج) گذره هرات خواهان توجه نهادهای امدادرسان به وضعیت شان هستند.

آنان می‌گویند اکثریت شان سرپرست و نان‌آور خانواده‌های‌ شان را از دست داده و در شرایط بحرانی به سر می‌برند.

محمدامین، برادر شهید حجت‌الاسلام جاوید، ملا امام مسجد امام زمان(عج) که در حمله مسلحانه به این مسجد شهید شد به خبرگزاری وطن24 گفت: «از شهید جاوید هفت نفر عیال زن و بچه باقی مانده که هیچ نا‌ن‌آوری هم ندارند. او گفت همسر شهید جاوید که زخمی است در وضعیت بدی به سر می‌برد و حتی پول خرید نسخه‌های داکتر را هم ندارد.»

او علاوه می‌کند نیاز به توجه جدی به وضعیت خانواده‌ها است زیرا آنان سرپرست‌های شان را از دست داده و در شرایط وخیم اقتصادی راهی برای امرار معاش ندارند.

عوض علی، از دیگر بستگان شهدا نیز وضعیت خانواده‌های شهدا را نامناسب توصیف کرده و می‌گوید اکثریت آنان در حال حاضر بی‌سرپرست مانده و کسی را ندارند برای شان هزینه‌های زندگی را تامین کند.

وی اضافه می‌کند نیاز است نهاهای امدادرسان، خیرین و حکومت به وضعیت خانواده‌های شهدا توجه کنند؛ آنان در محروم‌ترین منطقه گذره زندگی می‌کنند و در حال حاضر با وضعیت وخیمی روبرو هستند.

محمدامین محقق‌زاده، عالم دین نیز تائید می‌کند که هنوز کمک‌های چشم‌گیری به خانواده‌های شهدا نشده و آنان با چالش‌های جدی روبرو هستند.

وی می‌گوید «حداقل برای تسلی خاطر بازماندگان نیاز بود حکومت و نهادهای امدادرسان داخلی و دفاتر مراجع خانواده‌های شهدا را بیشتر مورد حمایت قرار می‌دادند؛ اکثریت خانواده‌ها کودکان خورد سال دارند که نبود سرپرست برای شان سنگین تمام می‌شود.»

این درحالی است که اداره محلی هرات از همان ابتدای حمله بالای مسجد امام زمان(عج) اعلام کرده بود برای دلجویی از خانواده‌های شهدا، والی هرات به این منطقه رفته است.

گفته شده حکومت مبالغی را برای کمک به خانواده‌ها تقدیم کرده است.

در حمله بالای مسجد امام زمان(عج) شش نمازگزار شهید شدند.

تا کنون حکومت عاملان این رویداد را شناسایی نکرده اما سخنگوی پولیس هرات می‌گوید بررسی‌ها جریان دارد.

 

 

 

 
منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.