امام جواد(ع) در کودکی و ابتدای امامت خود تمام دانشمندان زمان را شگفت‌زده کرد

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت‌الاسلام والمسلمین احمدعلی جبرئیلی، خطیب نماز جمعه صادقیه هرات در خطبه‌های این هفته گفت: مأمون خلیفه عباسی سعی داشت با به چالش کشیدن حضرت امام جواد (ع)، امامت ایشان را زیر سوال ببرد و به همین منظور وی را در جلسات مناظره و مباحثه علمی زیادی دعوت کرد که هر بار ایشان اندیشمندان و متفکران آن زمان را به حیرت می‌آوردند.

او ادامه داد آن حضرت با استدلال قوی به سوالات تمام دانشمندان پاسخ منطقی ارائه می‌کردند و هیچ‌گاه ایشان در مباحث و سوالات مطرح شده، ناتوان نبودند.

خطیب نماز جمعه صادقیه هرات در ادامه خطبه‌های خود به سالروز ازدواج نورانی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و تأکید کرد که باید زوج‌های جوان امروزی از زندگی پر خیر و برکت ایشان الگو بگیرند.

او گفت اگر امروزه در جامعه طلاق میان زوج‌ها افزایش یافته، دلیل اینجاست که مردان و زنان کمتر اطلاعی در مورد زندگی نورانی حضرت امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) دارند.

در بخش دیگر خطبه، حجت‌الاسلام والمسلمین آقای جبرئیلی یادآور شدند که به تازگی ایالات متحده آمریکا از پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی خارج شده است.

او گفت این به معنای آن است که آمریکا هرچقدر خواسته باشد می‌تواند سلاح اتمی بسازد و به هیچ کشور و نهادی هم پاسخگو نیست و این در حالی است که کشورهای جهان سومی حتی برای مقاصد طبی و به دست آوردن انرژی حق ندارند غنی سازی اتمی انجام دهند.

آقای جبرئیلی اشاره کرد که سالروز انفجار بمب‌های اتمی در هیروشیما و ناکازاکی جاپان هم نزدیک است و این واقعه نخستین و تنها رویداد استفاده بمب اتمی در طول تاریخ است که از سوی آمریکا برای از بین بردن بشریت کار گرفته شده.

در بخش دیگر خطبه آقای جبرئیلی گفتند هرات در ایام سالروز حادثۀ خونین تروریستی مسجد جوادیه قرار دارد، حادثه‌ای که هنوز از یاد مردم نرفته و زخمی بزرگ بر دل همه گذاشته است.

او گفت باید به نحو احسن در یادبود شهدای جوادیه تلاش کرد چرا که شهدا با خون خود جامعه را نسبت به توطئه‌های “دشمن” بیدار ساخته و از جانبی هم حق بزرگی بر گردن همه دارند.

خطیب نماز جمعه صادقیه هرات به انفجار خونین شاهراه هرات – کابل نیز اشاره کرد که در آن حدود 38 تن جان باخته و 17 تن دیگر زخمی شدند.

وی بیان داشت این حوادث بسیار دردناک هستند چرا که افراد بی دفاع غیرنظامی قربانی آن هستند و دولت باید در تأمین امنیت شهروندان چه در شاهراه‌ها و چه در دیگر مناطق تلاش هرچه بیشتر انجام دهد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.