آگاهان دینی: عید قربان و مراسم حج فرصتی ارزشمند برای حمایت از حق و بیزاری از باطل است

آگاهان و عالمان دینی با اشاره به تکلیف شرعی مسلمانان در قبال جلوگیری از ظلم جاری در غزه می‌گویند که جهان اسلام در فکر و عمل نیاز به اتحاد دارند.

مفتی سید نظیر، در گفتگو با خبرگزاری وطن24 می‌گوید: «حج فرصتی بزرگ برای مسلمانان است تا از هر قشری بدون توجه به مال و سرمایه و طبقه اجتماعی اطراف خانه خدا طواف کرده و نشان دهند که ملاک برتری انسان‌ها تقوا است.»

به‌گفته او در شرایط فعلی و در موسم بزرگ حج نیاز است هر مسلمان نظر به شرایط و وظیفه شرعی در قبال مساله فلسطین حساسیت نشان داده و با عمل و دعا مردم مظلوم فلسطین را کمک کنند.

وی تاکید کرد که خداوند به هر مسلمان وظیفه داده تا در قبال مسایل امت اسلامی حساس باشد و از هر طریقی که توانایی دارد، کمک خود را به برادر نیازمند و مظلوم مسلمان برساند.

مفتی نظیر با اشاره به موضوع غزه و فلسطین تاکید کرد که از حاجیان گرفته تا مسلمانانی که عید قربان را تجلیل می‌کنند باید نظر به تکلیف شرعی در قبال موضوع غزه تلاش کنند.

او افزود که جنگ جاری در غزه جنگی بین کفر و حق است و ایستادگی در کنار جبهه حق و دفاع از آن وظیفه هر مسلمان آزاده است.

وی تاکید کرد تنش میان کفر و باطل همیشه است و مسلمانان وظیفه دارند از جناح ظلم و «کفر» بیزاری جسته و برای اعاده حقوق انسانی مظلومان تلاش کنند.

این درحالی است که امروزه در سراسر جهان مسلمان و غیر مسلمان با راه‌اندازی اعتراضات از ظلم جاری در غزه انتقاد کرده و خواهان به رسمیت شناخته شدن نسل کشی در غزه هستند.

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.